Imatge descriptiva de l'exposició 'El Reus de les sis copes'

El Reus de les sis copes

Joan Sabater i l'època daurada del l'hoquei reusenc

Imatge descriptiva de l'exposició 'El Reus de les sis copes'
Del 13/01 al 19/03 Lloc: Museu d'Arqueologia Salvador Vilaseca. Raval Santa Anna, 59

El Reus de les sis copes

Joan Sabater i l'època daurada del l'hoquei reusenc

Sens dubte, tot i la irrupció força tardana d’aquest esport a la ciutat, l’hoquei sobre patins ha esdevingut històricament l’esport rei de la identitat col·lectiva reusenca, sobretot gràcies als èxits internacionals del Reus Deportiu a la dècada dels anys seixanta i setanta del segle passat. Una etapa en què l’hoquei roig-i-negre va aconseguir els triomfs més espectaculars i celebrats de l’esport reusenc –del 1967 al 1973, l’equip del Reus Deportiu es va proclamar sis vegades consecutives campió d’Europa–, i, la ciutat va esdevenir una de les capitals europees i mundials de l’hoquei sobre patins. Rere la brillant trajectòria de l’hoquei roig-i-negre, el capità Joan Sabater es va convertir en el millor esportista de la història de Reus i una figura indiscutible de l’esport català.

Sota el títol «El Reus de les sis copes. Joan Sabater i l’època daurada de l’hoquei reusenc», l’exposició (comissariada per Joan Navais, coordinada per Xavi Guix i dissenyada per OVNI Comunicació Visual) il·lustra d’una forma atractiva i didàctica –en especial, a les generacions més joves– la trajectòria ascendent de l’hoquei sobre patins a la ciutat –encapçalada primer pel Club Natació Reus Ploms i més endavant, pel Reus Deportiu– i al mateix temps, analitza el paper social i simbòlic que ha tingut aquest esport en la configuració de la identitat reusenca contemporània.

Així mateix, l’exposició també vol esdevenir un petit homenatge i reconeixement als pioners de l’hoquei a la ciutat i a tots els jugadors que van integrar l’anomenat «Reus de les sis copes».

Visites guiades gratuïtes: els dissabtes 22/01, 12/02 i 19/03 a les 11 i a les 12 hores

Reserva d’entrades: https://ticket.reuscultura.cat/ i presencialment a la recepció del Museu Salvador Vilaseca de dimarts a dissabte de 10 a 14 i de 17 a 20 hores

Notícia Homenatge al Reus de les sis copes. Canal Reus

Comissariat:

Joan Navais

calendar

Dades:

Del 13/01 al 19/03

Museu d'Arqueologia Salvador Vilaseca

Raval de Santa Anna, 59

Accés gratuït

De dimarts a dissabte de 10 a 14 i de 17 a 20 hores

Museus de Reus

Al mateix lloc també podrà visitar:

Exposició permanent Prehistòria i Món Antic

Exposició temporal Mirant l'altre. La imatge de la diversitat

Obert dimarts a dissabte de 10 a 14 i de 17 a 20 hores

Altres exposicions

Consulta el nostre

ARXIU FOTOGRÀFIC

El Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus disposa d’un arxiu fotogràfic amb més de 800.000 fotografies, de les que en podeu consultar més de 45.000 clicant aquí.

Accedir a la fototeca
arxiu-foto