Ajuntament de Reus
Imatge descriptiva de l'exposició 'Bombers 40 anys'
Exposició

Imatge descriptiva de l'exposició 'Bombers 40 anys'
Del 26 de juny al 21 de setembre de 2024 Lloc: Museu de Reus. Museu Salvador Vilaseca

Bombers 40 anys

La mostra itinerant “Bombers 40 anys. Creació, evolució i reptes de futur dels Bombers de la Generalitat” repassa les quatre dècades d’història de la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (DGPEIS) de la Generalitat de Catalunya, explicant-ne els orígens, l’evolució, el funcionament actual i els reptes de futur.

Nou maniquins complementen el discurs historiogràfic: mostren els 4 uniformes d’intervenció que han tingut els Bombers de la Generalitat al llarg de la seva història, des del 1980, els dels grups operatius del Cos (GRAF, GRAE) i els d’altres unitats de la DGPEIS que donen suport a l’operativa dels Bombers (els Equips de Prevenció Activa Forestal, el personal tècnic operador de control o els auxiliars d’ofici forestal).

L’exposició ha estat comissariada pel Grup 14x40, integrat per personal de la DGPEIS que, a banda de la seva feina rutinària, dedica part del seu temps a la localització, restauració, conservació i divulgació del patrimoni històric dels Bombers de la Generalitat: vehicles, eines, documentació escrita, material fotogràfic i memòria oral de les persones que han format part del Cos de Bombers al llarg d’aquestes quatre dècades.

Comissariat:

calendar

Dades:

Del 26 de juny al 21 de setembre de 2024

Museu de Reus. Museu Salvador Vilaseca

L’Institut Municipal Reus Cultura té la seva seu a l’edifici històric de l’antic Banc d’Espanya, al raval de Santa Anna.

L’Institut gestiona el Museu Salvador Vilaseca, al Raval de Santa Anna, el Museu de Reus , a la Plaça de la Llibertat, el Centre de la Imatge al Mas Iglesias i d’altres edificis d’interès històric, com la bòbila del Sugranyes o el refugi antiaeri de la Patacada.

Un conjunt destinat al coneixement, referent per a la ciutadania reusenca i un recurs per al turisme cultural.

Altres exposicions

Consulta el nostre

ARXIU FOTOGRÀFIC

El Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus disposa d’un arxiu fotogràfic amb més de 800.000 fotografies, de les que en podeu consultar més de 45.000 clicant aquí.

Accedir a la fototeca
arxiu-foto