Ajuntament de Reus
Imatge descriptiva de l'exposició 'Arquitectures sentimentals'

de Ro Caminal

Del 3 d'octubre al 16 de novembre Lloc: Museu de Reus Salvador Vilaseca - Raval Santa Anna

de Ro Caminal

Prenent com a context el Protectorat Espanyol del Nord del Marroc, Arquitectures Sentimentals posa en relació l'arquitectura i l'urbanisme colonial. A partir dels estereotips sobre el «moro» generats a la península, aquesta exposició evidencia els paral·lelismes entre els discursos colonials sobre l'«altre» i els interessos polítics de la metròpolis.

Si la superioritat moral i la missió civilitzadora són l'excusa per a la colonització, per a denigrar moralment el subjecte colonitzat és imprescindible desacreditar-lo també culturalment. És necessari desprestigiar les seves produccions culturals, entre elles, l'urbanisme.

Comissariat:

Amb un recorregut educatiu en el camp de les Belles arts i l’Antropologia, Ro Caminal desenvolupa la seva pràctica artística explorant el món de la representació, hibridant indisciplinadament entre tots dos camps.
Ha estat resident en diferents centres d’art com a Can Xalant i Sant Andreu Contemporani. Ha participat en nombroses exposicions col·lectives, entre elles Post-it City, Ciutats Ocasionals (CCCB, 2008) i els seus films s’han mostrat en diferents festivals de cinema com Ethnocineca (Viena), Festival of Migrant Film (Eslovènia) o Cinema Migrant (Barcelona). Té obra a les col·leccions del Museu de Valls, el Fons d’Art de la Generalitat de Catalunya i la Col·lecció Cal Cego.
Forma part, a més, del col·lectiu Platform Harakat.

calendar

Dades:

Del 3 d'octubre al 16 de novembre

Museu de Reus. Museu Salvador Vilaseca

Altres exposicions

Consulta el nostre

ARXIU FOTOGRÀFIC

El Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus disposa d’un arxiu fotogràfic amb més de 800.000 fotografies, de les que en podeu consultar més de 45.000 clicant aquí.

Accedir a la fototeca
arxiu-foto