Ajuntament de Reus
PUBLICACIÓ

CATALEG

Després de la Guerra

La vida quotidiana sota el franquisme

Data: 2023

RESUM

«Després de la Guerra» és el catàleg de l'exposició homònima que ens apropa a diferents aspectes de la vida quotidiana sota el primer franquisme, en el període que abasta des de l’ocupació de la ciutat de Reus per part de les tropes mal anomenades nacionals, el 15 de gener de 1939, fins al final de la dècada dels cinquanta.

Els continguts de l’exposició i del catàleg sorgeixen, en bona part, de la memòria personal, oral i escrita, a partir dels records dels protagonistes del moment. En aquest sentit, empra tant cites del pensament de Francisco Franco que contrasten amb els testimonis de persones de Reus i d’altres poblacions. L’exposició recrea, així, situacions comunes d’un passat ben present en la memòria i dóna veu a persones poc o gens conegudes, però que són representatives de la situació viscuda, tant pel que fa a la repressió que es va patir, a diversos nivells, com a la subsistència quotidiana, la penúria econòmica, l’escola, l’art o la resistència cultural i política.

Obrir