18/05/2016

Activitats dia Internacional dels Museus

Portes obertes i activitats aquest dissabte al Museu, el refugi de la Patacada i el CIMIR amb motiu del Dia Internacional dels Museus

Les dues seus del Museu de Reus (raval de Santa Anna i plaça de la Llibertat), el refugi de la Patacada i el Centre de la Imatge Mas Iglesias (parc de Mas Iglesias) programen aquest dissabte, 21 de maig, diferents activitats i jornada de portes obertes amb motiu del Dia Internacional dels Museus. Es presentaran algunes novetats, com una exposició dedicada al pintor Cèsar Ferrater , una exposició que mostrarà El Museu per dins i una sessió de microteatre a les 23:00 h (raval de Santa Anna), així com  la nova mostra permanent de fotografia al CIMIR comissariada per Josep M. Ribas Prous. A les 19:00 h al CIMIR la directora reusenca Alba Sotorra, recent guanyadora d'un Premi Gaudí, presentarà el documental “Game Over”.

El Dia Internacional dels Museus s'escau en concret el dia 18 de maig i els equipaments museístics de Reus aprofitaran el dissabte més proper, el dia 21 de maig, per dedicar una àmplia jornada a commemorar-lo. El Museu de Reus oferirà com a novetat l'exposició “Cèsar Ferrater, artista i crític (1891-1965)”, que es presentarà a les 13:00 h al museu del raval de Santa Anna, 59. A les 23:00 h, l'espai del raval de Santa Anna ha programat una sessió de microteatre amb motiu de la Nit dels Museus, a càrrec de la companyia Semicercle.

El Museu de la plaça de la Llibertat obrirà també al públic durant tot el dia i s'hi podran visitar les mostres temporals i permanents. Al refugi antiaeri de la Patacada, construït per protegir la població civil durant la guerra del 1936-1939, es faran visites comentades a les 12:00 h i a les 18:00 h, prèvia inscripció al correu [email protected].

El conjunt d'activitats previstes aquest dissabte als equipaments de Reus, que obriran portes amb entrada gratuïta, és el següent:

Museu de Reus, plaça de la Llibertat: visita a les exposicions temporals i permanents de 10:00 h a 14:00 h i de 17:00 h a 20:00 h.

• Exposició "Ara Toca Festa" sobre el patrimoni festiu reusenc
  • Exposició "L'elixir daurat", sobre l'oli
  • Sala del  retaule de la Prioral"
  • Sala del gòtic

Museu d'Arqueologia Salvador Vilaseca, al Raval de Santa Anna: de 10:00 h a 14:00 h i de 17:00 h a 24:00 h

•  Exposició permanent d’arqueologia
  •  Exposició “El museu per dins”
  •  Exposició “Cèsar Ferrater, artista  i crític (1891-1965)”. A les 13:00 h acte de presentació de l’exposició  “Cèsar Ferrater”
  •  Visita a la cambra cuirassada.
  •  A les 23:00 h.  Microteatre per a la Nit dels Museus a Reus, a càrrec de la companyia El Semicercle

Refugi de la Patacada:

Visites a les 12:00 h i a les 18:00 h. Prèvia inscripció.

Centre de la Imatge Mas Iglesias, al Parc del Mas Iglesias, de 10:00 a 14:00 h i de 17:00 a 20:00 h

•  Visita comentada a la nova exposició permanent a les 11:00 h, 12:00 h, 13:00 h, 17:00 h i 18:00 h.
  •  Àudiovisual del Centre de la Imatge Mas Iglesias
  •  Visita als arxius i instal·lacions del centre
  •  Projecció del documental “Game Over”, presentat per la directora reusenca Alba Sotorra i guardonat amb el Premi Gaudí 2016 com a millor pel·lícula documental, a les 19:00 h.