03/02/2021

El Museu de Reus clou Negre sobre blanc

El Museu de Reus tanca l’exposició Negre sobre blanc després de 215 dies oberta al públic. Tot i la pandèmia, el confinament i les restriccions sanitàries posteriors, la valoració que fem és més que positiva quant als objectius que ens havíem marcat amb la proposta.

El principal objectiu que ens plantejàvem, a l’inici de 2019, era mostrar la valuosa col·lecció de dibuixos del Museu, posant de relleu la importància que aquesta tècnica artística ha tingut i la força comunicativa del dibuix com a llenguatge universal.

3055 persones han passat per la sala, un mitjà de 14 persones al dia entre públic general, visites guiades i grups escolars. Especialment agradable ha estat el taller escolar Negre sobre blanc, on 27 grups de diferents escoles de Reus han pogut dibuixar a les sales, amb resultats sorprenents i deliciosos.

Tancar una exposició comporta una feina poc coneguda dels professionals dels museus: hores de desmuntatge, revisió de l’estat de les obres,  embalatge, trasllat de les peces per a tornar de nou a les reserves i ja, finalment,  valorar si els objectius plantejats s’han complert per a tancar la memòria de l’exposició.

Això és el que estem fent aquesta setmana, a porta tancada. L’especial d’aquesta feina és poder tocar de prop les obres i, mentre ho fem, endinsar-nos de nou en l’historia de la peça, observar els detalls que, per molt coneguda que sigui l’obra, sempre mostra matisos que abans havíem passat desapercebuts tot i haver estat davant dels nostres ulls durant tot el temps a la sala.