19/11/2020

Restaurem el patrimoni

La preservació de les col·leccions és un dels objectius principals del Museu de Reus i, per això, la responsable d’àrea de restauració –Anna Miralles– ha començat a treballar aquesta setmana en una peça escultòrica de fusta policromada que representa el bust d’un home vell.

L’actuació prevista té la intenció de minimitzar les alteracions que el pas del temps han produït en l’escultura. Diversos tractaments de desinfecció, consolidació, estabilització de suport i policromia, fixació, neteja i reintegració dels materials constitutius permetran la pervivència de la escultura i li donaran una nova imatge, un cop finalitzi la intervenció, per tal que se conservi de la millor manera per al seu estudi i gaudi.

La peça  que us presentem (MR 2123) és una obra de Rafel Rocafort, un escultor originari de Castelló d’Empúries que va venir a Reus l’any 1623 per a treballar-hi de la mà  d’Elisabet Vicens (vídua de Agustí Pujol) i que va portat a terme diferents feines que el seu taller tenia contractades per al retaule de la prioral de Sant Pere.

El bust és datable entre 1629 i 1632, té una dimensions de 50x46x22 cm i va ingressar al Museu l’any 1936, durant la guerra Civil.

Tan aviat com s‘enllesteixin les tasques previstes, us presentarem el resultat!