18/07/2023

Un any amb Dunna, mirant el paisatge interior propi.

En una societat cada vegada més individualista però on, a la vegada, estem hiperconnectats tecnològicament, queden pocs espais en els que poder reflexionar de manera comuna sobre allò que ens angoixa. El juliol de 2022 s’instal·lava, amb les dificultats que comporta el moviment d’una obra d’art de 800 kg, al vestíbul del museu Salvador Vilaseca, Dunna’s World II.

La peça del barceloní Jaume Plensa, ens ha permet desenvolupar durant el curs passat l’activitat «El món de Dunna». L’ objectiu que ens havíem plantejat era generar un espai on connectar allò que ens passa dins amb el que passa fora de nosaltres. El repte per a la canalla, un cop observada l’escultura de Plensa, era tancar els ulls, respirar, i sintetitzar allò que veien i sentien.

Durant el curs 22-23, 186 alumnes d'entre 10 i 13 anys de diferents centres educatius de Reus han vingut al museu i han dedicat una hora i mitja a reflexionar sobre el significat de l’art i el paisatge interior propi fent servir la tertulià dialògica i l'expressió artística.

Els resultats creatius reflecteixen les connexions entre les formulacions estètiques de les arts actuals amb altres referents de la cultura popular d’aquest grup d’adolescents. Més allà de les habilitats i destreses dels alumnes, es pot constatar la presència, per una banda, de marcs comuns i referències audiovisuals actuals i, per altra, de singularitats i visions personals provocadores.

Els dibuixos romandran exposats aquestes setmanes de juliol al lloc on van ser creats.

En breu finalitza el conveni de cessió temporal que l'ajuntament havia signat amb el propietari de l’escultura de Plensa. Aprofiteu per a visitar-la i per a conèixer allò que ha generat un objecte de consum com aquest des de la contemplació activa crítica dels alumnes.

De dimarts a dissabte de 10 a 14 i de 17 a 20 hores al Museu Salvador Vilaseca de Reus.