Imatge descriptiva de l'exposició 'El temps de la calor'
Exposició

El temps de la calor

L'estiueig a Salou

Del 18 de juny al 30 d'agost de 2014 Lloc: Planta baixa. Raval de Santa Anna, 59

El temps de la calor

L'estiueig a Salou

Exposició de fotografies que ens mostren els canvis en la forma d'apropar-se al mar a partir de 1900: un passat on l'activitat secular dels pescadors va ser substuituïda per l'esbarjo.

Les platges de Salou van ser, des de mitjan segle XIX, un dels llocs d'estiueig preferits pels reusencs. Cada estiu eren envaïdes per una multitud. Els matins dels dies festuius, una professó de carros i tartanes enfilava la carretera de Salou i retornava al vespre.

La construcció derl Carrilet, inaugurat el 1887, va facilitar l'accès a la platja. Aviat, tenir una caseta de bany a la platja significà assolir un bon estatus social. A la dècada de 1920 es van construir els primers xalets de Salou i el balneari de la USSA, assenyalant l'inici del desenvolupament turístic de la vila, que s'obrí a turistes procedents d'altres indrets de l'estat i de l'estranger. Les imatges mostren el contrast d'indumentàries o les transformacions del paisatge que han continuat fins al present.

Comissariat:

calendar

Dades:

Del 18 de juny al 30 d'agost de 2014

Altres exposicions

Consulta el nostre

ARXIU FOTOGRÀFIC

El Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus disposa d’un arxiu fotogràfic amb més de 800.000 fotografies, de les que en podeu consultar més de 45.000 clicant aquí.

Accedir a la fototeca
arxiu-foto