09/11/2021

16 hores

Cori Pedrola presenta aquests dies al Museu Salvador Vilaseca el seu treball «16 Hores» una exposició que aprofundeix en construir diferents estratègies, maneres de fer i visions en l’àmbit de l’art que s’estan abocant cap a accions polítiques a partir de la imaginació i de la creativitat, es van revelant de mica en mica com a operatives en la producció de política, i que aquesta relació entre art, política i esfera pública es reflecteix en exercicis provinents del món de l’artístic conscient, cooperatius i col·laboratius amb nous –i vells– moviments socials (aturats, dones, immigrants...) que responen a les agressions de la globalització.

Pedrola utilitza la fotografia per tot allò que li crida l'atenció, coses que fins hi tot són difícils d'entendre, aquelles coses que en la seva anàlisi és complicat de veure d'on provenen. La fotògrafa reusenca fa servir les imatges acompanyades del text perquè quan ajuntes aquests dos sistemes amplies la possibilitat de crear un nou sentit, però ni un ni l'altre per separat podrien explicar el mateix.

En una recent entrevista Cori Pedrola ja manifestava aquest interès per relacionar imatges amb textos: «Actualment, el que més m’interessa és investigar les relacions que s’estableixen entre imatges i textos quan coincideixen en un mateix espai de percepció i com, amb quines estratègies, amb aquests dos sistemes de representació treballant conjuntament, es construeixen narratives. Els meus darrers treballs de creació, plens d’imatges, textos i elements paratextuals, van per aquest camí».

Ara a 16 hores l’autora té molt clar que om que la imatge té bastant de marge per la interpretació crec que tothom pot donar un significat, si mires les fotografies sense mirar el text que hi ha al costat pots treure una conclusió. Són tots gestos molt quotidians, qui no ha vist mai a dues mans per obrir una cafetera perquè un sol no pot? O qui no ha vist mai a una persona gran agafada del braç d'una de més jove perquè li costa caminar? Qui no ha vist posant un esparadrap a una mà petita d'una criatura que s'ha fet mal? I una mà d'un nadó amb una mà d'un adult? Són gestos molt quotidians.

Cori Pedrola és la quarta generació familiar de fotògrafs. El primer contacte el situa l'any 1973, però les primeres classes de fotografia les va rebre quan era molt petita i de manera totalment inconscient, sense tenir massa idea de saber el que estava fent. Cori Pedrola va créixer en un entorn on la mare treballava en un laboratori, el pare era fotògraf, i el seu avi Estanislau Pedrola Rovira «Sandalio» també va ser un destacat fotògraf reusenc.

L’exposició s’inaugurarà el dimecres dia 18 de novembre a les 19 h. Al Museu de Reus del raval Santa Anna i romandrà oberta fins al dia 21 de desembre.

Exposició: «16 hores» de Cori Pedrola

Lloc: Museu Salvador Vilaseca Dates:

Del 18 de novembre al 21 de desembre de 2021

Inauguració: 25 de novembre a les 19 h. Conversa amb l'artista