04/03/2023

8 de març als Museus de Reus

Des de Museus de Reus ens sumem, amb dues propostes, a les activitats previstes a la ciutat per a commemorar el Dia Internacional de la Dona Treballadora.

-Divendres 10, al Museu d'Art i Història de Reus (pl. de la Llibertat, 13-15) L'actriu Maria Bravo dona vida a l'Elisabet Vicent, una empresària al Reus del segle XVII.

El format escollit és el monòleg històric, podrem veure com aquesta dona ha de resoldre sola tots els entrebancs que l'empresa familiar troba tres la mort del seu marit, l'escultor Agustí Pujol. La vida, l'empresa i la família han de continuar. Hi haurà dues sessions, la primera les 18h i la segona les 19h.

-Dissabte 11, a les 11 i a les 12 hores, també al Museu d'Art i d'Història, la proposta és Hi ha dones, al Museu?

L’objectiu principal de l’activitat és presentar, amb una nova mirada en clau de gènere, la col·lecció exposada. Fent un recorregut des de l'entrada del museu, passant per una de les reserves, la sala del retaule, la del gòtic, i les exposicions Reus i els seus artistes i Coses de Reus, per a parlar de la història de les dones

Remarquem com la historiografia tradicional ha exclòs el 50% de la població i com s'han de revisar les fons i els discursos que tenim assumits amb la finalitat de rescatar les dones com a subjecte social i històric ocult.

Les activitats són gratuïtes amb reserva prèvia a https://www.museudereus.cat/ o la recepció del museu de dimarts a dissabte de 10 a 14 i de 17 a 20 hores.