04/05/2022

Disponible el programa del Dia Internacional dels Museus 2022!

El proper 18 de maig, com cada any, se celebra el Dia Internacional dels Museus, la gran festa de tots els Museus del món i ho celebrem amb més de quaranta activitats durant les properes setmanes i molt especialment el dissabte 14 de maig amb la Nit dels Museus.

El lema per a reflexionar proposat per l'ICOM és "El poder dels museus". Es tracta de posar en relleu el deure de deixar un món millor a les generacions futures. En aquest sentit, els museus hi tenen un paper rellevant, pel que fa al seu PODER de sensibilitzar la comunitat local del passat i present amb l'objectiu de construir un futur innovador, més sostenible i segur, i construir comunitat a través de l'educació.

Aquest any, per fi, es recupera la normalitat amb formats semblants als de abans de la pandèmia, però es mantenen fórmules que ens ajudin desenvolupar un DIM22 segur. En aquest sentit, hem volgut espaiar la programació durant tot el mes de maig, tot estructurant el programa en activitats prèvies, programa DIM22 i activitats posteriors.  Descarregar el programa aquí.

Recuperem amb molta il·lusió el format clàssic de la Nits dels Museus. El dissabte 14,  des de les 18 a les 01 hores,  podreu visitar gratuïtament els Museus i també reservar invitacions a les visites guiades que els tècnics de la casa oferiran en grups reduïts per a descobrir Els Museus per dins. Serà el dia per a conèixer totes les novetats i millores que el programa Re-Org ha implementat en els espais de reserva del Museu d'Arqueologia Salvador Vilaseca, per a conèixer les riques col·leccions d'art que conserva el Museu d'Art i Història o com gestiona els fons fotogràfics el Centre de la Imatge Mas Iglesias.

Per tal  que aquella nit els usuaris puguin fer una ruta pels cinc equipaments que Reus Cultura gestiona s'han incorporat també visites guiades al Refugi de la Patacada i a la Bòbila del Sugranyes.  Al programa també podeu trobar tota la programació que el Gaudí Centre, l'espai d'interpretació de la vida de l'arquitecte, ha preparat per a sumar-se aquestes setmanes a la festa internacional dels museus.

Les entrades per a les activitats les podeu reservar aquí. També hi ha la possibilitat de fer-ho presencialment a la recepció del MASV, al raval de Santa Anna, 59, de dimarts a dissabte de 10 a 14 i de 17 a 20 hores. Recomanem fer un bon ús de les entrades gratuïtes i avisar amb antelació si per a qualsevol causa finalment no les podeu fer servir.

Importat correctament