31/01/2024

El Museu de Reus millora les seves instal·lacions

S’ha treballat en la millora de les sales d’exposicions i les reserves

El Museu de Reus ha dut a terme diverses obres de millora de les seves sales d'exposicions i reserves gràcies al suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, qui ha finançat el projecte.

Per una banda, s’ha actuat en les sales d’exposicions amb la millora energètica de la il·luminació i l’adquisició d’una trentena de focus led que permetran resoldre una de les mancances dels espais que dificultaven el desenvolupament de les funcions del museu. Igualment, a les sales de reserva, s’han implementat nous sistemes de conservació preventiva amb nous aparells deshumidificadors, suports i contenidors específics per a la conservació de fons fotogràfics així com maquinària per al moviment i trasllat de peces.

Finalment, cal assenyalar que també s’ha pogut implementar i millorar diversos sistemes informàtics amb la instal·lació de programari i una nova taula de so per al sistema de conferències sense fils.

Amb tot, el Museu de Reus continua avançant en els àmbits de la sostenibilitat mediambiental i l'eficiència energètica sense descuidar la cura del patrimoni cultural de la ciutat, missió principal d’aquesta institució nascuda el 1934.