24/02/2016

El paisatge, protagonista al Museu el 2016 i el 2017

L'exposició "Paisatges del fons d'art del Museu" és la segona d'un seguit d'activitats incloses en una línia de treball del Museu de Reus iniciada aquest any que té el paisatge i les diferents maneres d'entendre'l al llarg del temps com a fil conductor. La primera proposta centrada en el paisatge ha estat l'exposició “Evolució paleoambiental i poblament prehistòric a les conques dels rius Francolí, Gaià i Siurana i de les rieres del Camp de Tarragona (2001-2014)”, una producció de l'Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) que es pot veure des del 15 de gener i fins al 24 de març al Museu del raval de Santa Anna. La mostra presenta les principals aportacions científiques obtingudes de l'excavació i recerca a diferents jaciments arqueològics localitzats en aquesta àrea geogràfica en els darrers catorze anys. Entre altres aspectes, l'exposició explica l'entorn ambiental en què van viure les primeres comunitats del nostre territori.

Dues mostres més analitzaran el paisatge des d'altres enfocs. La primera del 27 d'octubre al 3 de desembre d'enguany, en col·laboració amb el Laboratori del paisatge de l'Escola d'Art i Disseny de Reus i que portarà per títol “Espais indecisos. Desproveïts de funció”, que es presentarà a la plaça de la Llibertat.

La següent exposició centrada en el paisatge serà “Construint el territori. Arquitectura tradicional i paisatge a Catalunya”, que es podrà veure durant el primer quatrimestre de 2017 al Museu de la plaça de la Llibertat i que és una producció del Departament de Cultura i l'Institut Ramon Muntaner, amb la participació dels museus i centres de recerca de la xarxa de l'Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial de Catalunya.