14/07/2023

THE INSIGNIFICANCE OF MAN (La insignificança de l’home)

El Centre d’Exposicions de la Federació Internacional de l’Art Fotogràfic, presenta la segona exposició del cicle de 2023 al Museu de Reus

Del 14 de juliol a 13 d’agost podrem veure, a la seu del museu, The insignicance of man del neerlandès Marcel Van Balken, una exposició onírica sobre la relació de la arquitectura i la insignificança de l’home.

Eyeshape / Marcel van Balken MFIAP/ EFIAP / d3 MPSA

La seva fotografia s'ha publicat arreu del món i durant els últims anys ha guanyat més de 1.250 premis internacionals de fotografia, en diferents salons d’arreu del món, incloent el Prix de la Photographie Paris, el Siena International Photo Award i l’International Color Awards. Té els següents reconeixements: MFIAP, EFIAP/d3, MPSA, BMK, T-FB, RISF-3, ELDAF i HonFKU.

Van Balken ha presentat el seus treballs a Amsterdam, París, Londres, Nova York i Berlín, entre d’altres. És membre de la Federació Internacional de l’Art Fotogràfic, FIAP, des de 1989. El 2019 va obtenir el títol Excel·lència Diamant 3 de la FIAP, EFIAP/d3, i el de Mestre de la FIAP, MFIAP. És membre de Societat Fotogràfica d’Amèrica, PSA, des de 2006. El 2018 va rebre la distinció de Mestre de la PSA, MPSA, i el títol d’Excel·lència, EPSA el 2011.

Els espais arquitectònics, en un joc de llums i ombres, formen una decoració gairebé surrealista. Pures imatges en blanc i negre en què la fotografia de l'arquitectura comença a adoptar formes abstractes, reforçades per l'addició, aparentment desproporcionada, de l'home. Construccions i formes, línies i superfícies fotografiades provoquen un fort contrast amb la insignificança de l'home.