29/03/2023

La Federació Catalana de Fotografia proposa a l’Institut Municipal Reus Cultura per als premis al Millor Mecenes 2023 que atorgarà la Confederació Espanyola de Fotografia

La Confederació Espanyola de Fotografia, CEF, cada any atorga una sèrie de reconeixements al Millor Fotògraf, Millor Entitat, Millor Publicació, Millor Llibre i Millor Mecenes. Per atorgar aquestes distincions, les diverses federacions de fotografia de l’estat presenten una proposta per cada un dels reconeixements.

Aquest any, la Federació Catalana de Fotografia (FCF) ha presentat com a candidat al Millor Mecenes CEF del 2023 a l’Institut Municipal Reus Cultura, IMRC, per una doble raó.

Per una banda, pel conveni de cessió en comodat del fons fotogràfics de la FCF al Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus, CIMIR, signat al 2020 i que s’ha materialitzat amb la cessió per part de l’IMRC de l’espai, les eines i la infraestructura necessària perquè un membre de la Junta de la FCF pogués digitalitzar, catalogar i documentar tot aquest important fons fotogràfic.

Així doncs, actualment, ja són consultables en línia 4700 obres d’uns 350 autors a: https://fototeca.reus.cat/ .

Cal destacar que aquest fons seguirà creixent i cada any hi haurà noves fotografies disponibles.

D’altra banda, la segona raó per proposar l’IMRC com a Millor Mecenes, va ser la creació al CIMIR d’un Centre d’Exposicions de la Federació Internacional de l’Art Fotogràfic, FIAP.

També va ser al 2020 que es va formalitzar el conveni entre l’IMRC i la Federació Internacional materialitzat el 29 de febrer de 2020 amb l’exposició “Biennals Internacionals Medalla Gaudí, 1995-2007. Una experiència fotogràfica apassionant”. https://www.reus.cat/agenda/dia-internacional-dels-museus-exposicio-biennals-internacionals-medalla-gaudi-1995-2007

Posteriorment, el 2021, malgrat la pandèmia, es va presentar l’exposició de Fotosport 2020, XXVI Biennal Internacional de Fotografia de l’Esport, 50è aniversari, i al 2022 es van produir tres exposicions: “Nil Blanc, de l’argentina Ana Maria Robles, “Misticisme Copte” de la italiana Cristina Garzone i “Quatre Màsters FIAP” de Gràcia de la Hoz, Javier Fernández Farreras, Luis Franke i Frederic Garrido.

Per aquest 2023 s’estan preparant tres exposicions d’autors internacionals que s’anunciaran oportunament.

El guanyador de la distinció del Millor Mecenes de la CEF es farà públic a l’octubre en el transcurs del Congrés de la CEF que es celebrarà a Saragossa.