08/10/2020

L’octubre al CIMIR

Després d’uns mesos sense programació, el Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus reprèn l’activitat, amb dues exposicions, xerrades i el documental del mes.

El dijous 8 d’octubre obrirem les dues mostres de fotografia, que s’allargaran fins al 12 de desembre:

The mirror chair project

Agus Prats, dissenyador gràfic i fotògraf, va patir l’any 2001 una agressió que li va produir una greu lesió neurològica que el va deixar en cadira de rodes.

Després es va haver d'adaptar a una nova forma de fotografiar al carrer, ideant un sistema per subjectar la càmera al xassís de la cadira i fotografiar mitjançant un disparador remot. Durant el seu ingrés hospitalari, va escriure i va fotografiar un diari personal, però el va perdre.

En un intent de trobar-lo, l'autor ha realitzat un camí de tornada al lloc on va patir la lesió, al lloc d'origen, on tot va començar i canviar a la vegada. I allà ha tornat a enfrontar-se a les mateixes emocions que fa catorze anys, però des de l'altre costat, com en un mirall on es veu reflectit.

Baix Camp confinat.

Crònica fotogràfica d’una pandèmia al segle XXI.

Amb l’expansió del nou virus, batejat per les autoritats com a COVID-19, la situació sanitària es va anar complicant arreu del món.

Els carrers van passar en poques hores de la normalitat a la buidor i cadascú de nosaltres va intentar portar aquella incertesa de la millor manera possible.

Des del Museu de Reus vam fer una crida a la ciutadana perquè ens fessin arribar les seves fotografies amb una doble voluntat. Documentar el que estàvem vivint.  I mostrar-ho en una exposició.

Doncs bé, aquesta mostra fotogràfica és el resultat de la col·laboració dels veïns del Baix Camp que, ja fos amb el mòbil o amb càmeres de més o menys qualitat, ens heu fet arribar les vostres imatges per a immortalitzar una experiència que quedarà per sempre en la nostra memòria: el confinament.

La selecció de fotografies mostra el dia a dia de la gent. Retrats personals, moments de distracció, lectures, esport, iniciatives ciutadanes per a seguir endavant, il·lusió i un llarg etcètera. Però també és un recull de moments difícils, quan els sentiments han estat durs de digerir. Soledat, tristesa, por, distància...

En definitiva, cada imatge ens portarà a una sensació viscuda que tots podrem reconèixer.

Lloc: Mas Iglesias

Horari: Dijous i divendres, de 17:00 h a 20:00 h.

Dissabte, de 10:00 h a 14:00 h i de 17:00 h a 20:00 h.

Programació

Dimecres 14 d’octubre, a les 19 hores: Visita comentada a l’exposició The mirror chair project, amb l’autor Agus Prats.

El dijous 15 d’octubre, a les 19 hores: Documental del mes, MARWA. PETITA I VALENTA, de la directora Dina Naser.

El documental relata la història d’una nena, la Marwa, que fugí de la guerra de Síria i que porta vuit anys vivint en un camp de refugiats a Jordània.

Marwa. Petita i valenta centra l’enfocament en els més petits, retratant les repercussions  físiques i psicològiques després d’haver estat testimonis de la violència, la destrucció i la deshumanització de la guerra. Un conflicte en què els infants han quedat fora de tota presa de decisions, però hi tenen moltes coses a dir.

Divendres 16 d’octubre, a les 19 hores: Javi Chico, fotògraf local, ens explicarà el confinament a través de les seves fotografies que formen part de l’exposició Baix Camp confinat. Crònica fotogràfica d’una pandèmia al segle XXI.

Dijous 22 d’octubre, a les 19 hores: Sergio Andrada ens mostrarà amb imatges com va viure el confinament. Les fotografies formen part de l’exposició Baix Camp confinat. Crònica fotogràfica d’una pandèmia al segle XXI.

Totes les visites comentades i el Documental del mes requeriran reserva prèvia d'entrades que es podran reservar via internet. Per a més informació es pot trucar al telèfon 977010660.