09/06/2017

Materials procedents de la Conca de Barberà als fons del Museu de Reus

L’Institut Municipal de Museus de Reus conserva, en els seus fons, materials de tipologia diversa, alguns procedents de la Conca de Barberà. Hom pot trobar-hi objectes arquitectònics, com una clau de volta del Santuari del Tallat i una làpida funerària gòtica de pedra, de l’Espluga de Francolí; materials arqueològics provinents de diferents jaciments d’arreu de la comarca. La Cova de la Font Major de l’Espluga de Francolí, a nivell quantitatiu i gràcies a la seva diversitat qualitativa, és una de les més rellevants, però també es conserven objectes procedents d’excavacions realitzades a l’entorn dels municipis de Montblanc (principalment de Rojals), Vimbodí, Vilaverd i Conesa. Referent al material etnogràfic, els Museus de Reus conserven una gran quantitat d’eines de pagès; alguns objectes identificatius dels oficis de boter i ferrer i alguna mostra ceràmica, l’origen dels quals és principalment de Vilanova de Prades, però també de Rojals i la Bartra. Finalment, cal fer referència a dues armes que van pertànyer al general Prim i que van ingressar al Museu de Reus procedents del Castell de Solivella.

Llegeix l'article sencer, publicat a Podall. Publicació de cultura, patrimoni i ciències. Núm. 5 (2016)