06/10/2017

Mostra del Fons Cultural de la Fundació Privada Reddis

Expiosició del Fons Cultural de la Fundació Privada Reddis.
Memorial Josep Maria Sugranyes

Del 5 d'octubre a l'11 de novembre de 2017
Museu de Reus (Raval de Santa Anna)

El Fons Cultural de la Funfació Privada Reddis es va iniciar l'any 2011 com a homentage a Josdep Maria Sugranyes, que va ser secretari i responsable de la Comissió de Cultura de la Fundació. Compta amb un ric patrimoni constituït per pintures, aquarel·les, dibuixos, escultures, i també peces singulars d'orfebreria i diferents objectes.

La selecció de peces ens permet establir un diàleg entre els artistes del Fons Cultural. És un diàleg subtil entre obres de diferents èpoques i tècniques que posa de manifest estils molt personals i brillants, en un recorregut que comença a finals del segle XIX i abasta bona part del XX. Les relacions s'estableixen també fora de la sala, amb artistes catalans d'arrels impressionistes com Joaquim Mir, amb molts vincles a Reus, o representants de l'escola d'Olot com Iu Pasqual, molt amic de Josep Maria Morató Aragonès, amb qui coincidia a Cornudella. Un exercici que posa en relleu grans artistes amb poca presència en col·leccions públiques que al costat de mestres consagrats presents en el fons, com ara Marià Fortuny, Josep Tapiró o Baldomer Galofre, per citar-ne tres, brillen amb llum pròpia.

(De la presentació de Màrius Domigo, comissari de l'exposició)