04/03/2021

Som iguals perquè som diferents

El Museu de Reus acull aquesta tarda la conferència “De la diferència a la desigualtat. El usos excloents de la diversitat", a càrrec de Manuel Delgado.

L’antropòleg reflexionarà sobre per què la diversitat humana és la base de les desigualtats racials, sexuals, de gènere o de classe, i remarca que no és així. Són l'exclusió, l'estigma o l'explotació les que utilitzen una diferència per a justificar-se, i, si no la troben, la inventen. La diferència no és la negació de la igualtat, sinó el seu requisit. La diferència no engendra desigualtat. Ben al contrari, és el que ens iguala. Som iguals perquè som diferents.

L’acte es podrà seguir a les 18 h a https://youtu.be/BdOO46Sopo0

cartell mirant l'altre

Amb aquest acte el Museu obre la exposició “Mirant l’altre. La imatge de la diversitat al Museu de Reus”, una exposició que romandrà oberta fins al final de 2021 al raval de Santa Anna, 59,  de dimarts a dissabte de 10 a 14 i de 17 a 20h, i que compta amb un programa de visites guiades i d’activitats paral·leles anual.