dl., 23/11/2020 - 10:26 Educació

Educar és provocar canvis.

Des del Museu de Reus, en l’àmbit educatiu i a través dels diferents projectes i propostes que porten a terme, ens plantegem provocar la interacció i la creació a partir de les col·leccions. Creiem que el Museu ha de estar al servei de la societat i del seu desenvolupament cultural. Tenim una responsabilitat social que ens capacita com a mediadors, com a punt de trobada entre el patrimoni i les persones. El nostre primer objectiu és generar un diàleg comunitat-museu en què es reactivi el contingut patrimonial, tot oferint noves lectures que el mantingui viu i que fomenti l’àmbit social del territori.

msvfacana

La metodologia d’actuació és clara: fer, reflexionar, avaluar i corregir... i tornar a fer.
L’any 2020 ens ha privat de rebre tots el grups escolars que havíem previst llurs visites. Fa poques setmanes que la canalla ha tornat a les sales del Museu de Reus i fa goig escoltar-la i observar la seva mirada cap a les nostres col·leccions; una mirada neta i desperta que ens fa repensar cada dia les obres i els objectes. Una mirada que genera canvis.