dt., 10/11/2020 - 12:03 Museu de Reus

El Centre de la Imatge Mas Iglesias i la COVID 19

Abans que s’iniciés aquesta crisi sanitària, que ens ha tancat a casa i ens ha fet adonar de les febleses de la societat en què vivim, al CIMIR estàvem immersos en els treballs d’un fons fotogràfic sobre dansa, amb més de seixanta mil fotografies. Tot l’equip del Museu de Reus ens vam posar a ordenar, seleccionar i siglar imatges per tal de poder procedir a la digitalització i catalogació posterior.

Com no podia ser d’una altra manera, l’arribada del coronavirus ens ha trastocat la planificació que havíem fet i ens hem hagut d’adaptar al teletreball. Tot i que podríem pensar que ha estat un contratemps important, la realitat és que des del CIMIR –i per extensió des del Museu- tots els tècnics hem sabut transformar aquesta situació en una oportunitat. De fet, per poder entendre el moment actual ens hem de remuntar a la feina realitzada abans. D’una banda, al CIMIR ja teníem una gran part dels nostres fons digitalitzats i guardats als servidors de l’Ajuntament de Reus, la qual cosa ens ha permès poder seguir treballant amb una certa normalitat. Així, hem continuat les revisions de les fitxes existents i de la documentació corresponent, tot fent-ne difusió a les xarxes socials, aportant nous coneixements i atenent les peticions que ens han estat possible de respondre.

D’altra banda, mesos enrere ja s’havien pres algunes decisions respecte als objectius de futur, uns objectius que  –en la situació actual– creiem que van pel bon camí. Ben aviat tindrem disponibles dues eines que ens permetran donar a conèixer els fons del Centre de la Imatge:

-        Una nova web del Museu de Reus, activa cap al final de d’estiu, que ens permetrà oferir als nostres visitants una àmplia informació de les diverses col·leccions, així com tot un seguit de novetats relacionades amb les exposicions que vindran.

-        Una base de dades digital que permetrà, a tots els usuaris que ho vulguin, consultar les quaranta-cinc mil imatges que actualment tenim documentades, i a disposició de tothom, i que desitgem poder seguir fent créixer ben aviat.

En definitiva, tot i que la situació actual és complicada i se’ns presenta un futur ple de dubtes i incerteses, creiem que el Centre de la Imatge Mas Iglesias està preparat per afrontar aquests reptes i a punt per oferir a tothom la possibilitat de descobrir un món d’imatges.

Àlex Cervelló Salvadó