dt., 24/11/2020 - 07:41 Museu de Reus

El Museu virtual

El mes de maig passat, en el context del dia internacional dels Museus i en plena primera onada de la pandèmia, comentàvem els canvis que la crisi sanitària havia provocat o havia accelerat. Entre aquests, el més evident ha estat l’arribada i la consolidació del món digital en la difusió del patrimoni. Aquesta és una eina que ha arribat per quedar-se i per donar-nos noves maneres de veure i entendre el patrimoni.

Durant aquests mesos, des del Museu hem començat a caminar tot explorant les enormes possibilitats que les noves tecnologies ens ofereixen per realitzar la nostra feina. Vam estrenar-nos amb la «Visita virtual 360º» on es convida als visitants a passejar-se pel Museu de manera virtual, per les exposicions i pels espais menys accessibles al públic com les sales de reserva. El mes de juny vam obrir la «visita virtual de l’Ara toca festa» que més enllà de poder veure l’exposició ens ha permès incorporar nous materials que enriqueixen els continguts. I, recentment, hem estrenat dos productes nous «Els secrets del retaule» que reconstrueix digitalment l’antic retaule de la Prioral de sant Pere de Reus desmuntat i parcialment destruït durant la Guerra Civil, i «El Reus d’abans» una app per al mòbil que et permet recórrer diversos indrets de la ciutat a partir de la col·lecció antiga de fotografies. Aquest conjunt d’eines queden sota el paraigües de la darrera novetat que és la nova pàgina web. Aquesta, més enllà de contenir tota la informació que el futur visitant necessitar saber del Museu, també ens permetrà explorar el nostre patrimoni, d’entrada visitant les exposicions actuals i passades realitzades al Museu i en un futur proper consultar online el patrimoni conservat en els diversos equipaments que té el Museu.

Aquestes eines ens permetran reforçar i aprofundir en la nostra missió que no és altre que reunir unes col·leccions que siguin testimoni fidel de l'evolució al llarg del temps de les activats, econòmiques, socials, polítiques, culturals i artístiques de l’entorn geogràfic que ens és propi , Reus i la seva comarca natural, i que esdevinguin eines per a interpretar la nostra herència cultural i els fonaments socials, culturals i artístics del nostre present.

Marc Ferran

Director del Museu de Reus